Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   

Forum over Windows Vista
Index  Help  Zoeken  Gebruikerslijst  Gebruikersgroepen  Profiel  Registreer
 Log in om je privéberichten te bekijken
  pc voor Paint Shop Pro12
Ga naar:    
  Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Windows Vista cursus forum index » Advies bij aanschaf/ upgrade     

Sponsor

Auteur Bericht
Mireille

BerichtGeplaatst: do mrt 06, 2008 4:53 pm Reageer met quote

Mijn oude pc (bijna 4 jaar oud inmiddels) heeft het een beetje moeilijk om PSP12 goed soepel te laten draaien. 2 Mogelijkheden: handel formateren, er zo min mogelijk opzetten, en verder werken, of een nieuwe.
Juist ja, het wordt dus optie 2, en bij een nieuwe pc hoort dus ook een nieuw besturingssysteem.
Nu mijn vraag: wat adviseren jullie, welke Vista-versie? Er zijn blijkbaar verschillende mogelijkheden, en ik snap de verschillen niet zo. Wel snap ik dat 2 gb intern wel minimaal is voor een echt soepel werkend systeem, ik wil dus gaan voor 4gb Wink
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Tom
Beheerder

BerichtGeplaatst: do mrt 06, 2008 6:44 pm Reageer met quote

Voor zoveel mogelijk geheugen gaan lijkt in eerste instantie een goede keuze, alleen Windows Vista 32 bit kan maar overweg met ongeveer 3,5 GB. De rest pakt hij niet. Het is beter om dan te gaan voor 2 of voor 3 GB. Of gaan voor de 64 bit versie van Vista, alleen hiervoor zijn nog niet voor alle apparaten drivers, aan te raden is gewoon 32 bit te blijven gebruiken.

De versies van Vista. Vista Home Premium is voor de thuisgebruiker een goede keus. Wilt u de pc in een zakelijk netwerk gebruiken met Active Directory in een domein, dan moet u gaan voor Vista Business of Ultimate. Voor thuis kan Ultimate ook, alleen is dit de duurste oplossing terwijl Vista Home Premium veel mogelijkheden heeft.

Hier http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx staan de versies met hun mogelijkheden.

Mocht u nog meer vragen hebben over een systeem kunt u deze gerust stellen.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Windows Vista cursus forum index » Advies bij aanschaf/ upgrade