Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   

Forum over Windows Vista
Index  Help  Zoeken  Gebruikerslijst  Gebruikersgroepen  Profiel  Registreer
 Log in om je privéberichten te bekijken
  Vista en meerdere partities.
Ga naar:    
  Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Windows Vista cursus forum index » Voorbereiding en installatie     

Sponsor

Auteur Bericht
gumblag

BerichtGeplaatst: zo aug 02, 2009 1:17 pm Reageer met quote

Windows Vista Ultimate (WVU) installeert de Account folders (documenten, muziek, downloads etc..) en de programma folder(s) op dezelfde partitie als het besturingssysteem zelf. Dit vind ik onhandig. Ik wil bereiken dat de Accounts folders (documenten, muziek, downloads etc...) en de Programma folder op een andere partitie terrecht komen. zodat als ik WVU opnieuw moet installeren ik ook niet nog eens alle data van de account folder (downloads, muziek, documenten etc...) en programma's in de Programma folder ook opnieuw moet installeren. Hoe is dit te bereiken?
iemand enig idee?
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
newbie

BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2009 4:20 pm Reageer met quote

Gumblag,
Zou moeten lukken met Start > Alle programma's > Systeembeheer > Computerbeheer > kies de optie Schijfbeheer. Klikrechts op het deel Niet-toegewezen en kies Nieuw eenvoudig volume. Dan zou je een wizard moeten krijgen. Klik op Volgende. Stel de grootte van de gewenste partitie vast. Klik op Volgende. Nu kun je een stationsletter toewijzen. De wizard geeft je de mogelijkheid om te formatteren. Klik op Volgende en daarna op Voltooien.
Mvg
Philip
gumblag

BerichtGeplaatst: ma aug 24, 2009 9:13 pm Reageer met quote

newbie schreef:
Gumblag,
Zou moeten lukken met Start > Alle programma's > Systeembeheer > Computerbeheer > kies de optie Schijfbeheer. Klikrechts op het deel Niet-toegewezen en kies Nieuw eenvoudig volume. Dan zou je een wizard moeten krijgen. Klik op Volgende. Stel de grootte van de gewenste partitie vast. Klik op Volgende. Nu kun je een stationsletter toewijzen. De wizard geeft je de mogelijkheid om te formatteren. Klik op Volgende en daarna op Voltooien.
Mvg
Philip

Beste Philip.
Dank voor je reactie Very Happy
Het indelen van het station is gelukt. Echter de folder met zijn gebruikersnaam (die door Vista wordt aangemaakt bij installatie) laat zich niet verplaatsen naar een andere schijf. Evenmin laat de porgramma folder zich verplaatsen naar een andere schijf Mad
De folders die door Vista zijn aangemaakt in de folder met mijn gebruikersnaam laten zich wel naar een andere schijf verplaatsen middels het gebruik van het Tabblad "locatie" . En zo heb ik dus nog niet bereikt wat ik wilde. Het besturingssysteem op station C en alle andere programma's, de folder met mijn gberuikersnaam en de daarin geïnstalleerde Datafolders op een ander station.
Kun je me verder helpen dit toch te bereiken, of ben ik nu tegen de zoveelste beperking van MS Windows aangelopen? Evil or Very Mad

Met vriendelijke groet,
A.H. den Hollander.
newbie

BerichtGeplaatst: di aug 25, 2009 3:19 pm Reageer met quote

Gumblag,

Veel hulp kan ik je niet bieden. Als je wilt zoeken, zou je moeten kijken naar de mogelijkheden voor het gebruik van een dynamische schijf. Ik kan je alleen maar een waarschuwing geven: Als je een schijf converteert naar een dynamische schijf kun je niet alles met één handomdraai terugzetten. Dan zou je alle partities moeten verwijderen en helemaal opnieuw moeten beginnen.

Het gebruik van een dynamische schijf is in ieder geval een mogelijkheid bij Vista-Ultimate.

Het kan zijn dat je iets wilt hebben in deze richting. Oriënteer je dan op de gegevens die je kunt achterhalen met je zoekmachine. Maar vooral ook op wat je kunt vinden onder de aanwijzingen hierover in Help en ondersteuning.

Waar je schrijft over beperkingen van MS Windows denk ik liever aan maatregelen tot bescherming van de gebruiker, maar daar zullen we het hier niet over hebben.

Met vriendelijke groeten,

Philip
Berichten van afgelopen:   
  Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Windows Vista cursus forum index » Voorbereiding en installatie